Švarios mitybos pagrindai (jūsų asmeninis santykis su maistu)

Daugelis kas mėginote keisti mitybos būdą, norint sustiprėti, numesti ar priaugti svorio susidūrėte su didele dietų pasiūla. Viena jų siūlo atsižvelgti į savo kraujo grupę, kita skaičiuoti taškus ar stebėti veiklos ir suvartotų kalorijų santykį. Pasirinkti kažką sau naudingo tikrai yra iš ko, daug sunkiau yra palaikyti pasiektą rezultatą. Tam reikalingas ne tik kitoks judėjimo ar valgymo įprotis, bet  ir gebėjimas laisvai rinktis.

Straipsnis skirtas norintiems atkurti savo autentišką terpę, būti laisviems renkantis maistą. Čia nerasite patarimų ką ir kada valgyti. Tai įžvalgos klausimai padėsiantys jums patiems pasirinkti.
Ar jums reikalingas kompasas, kad sužinotumėte kur yra šiaurė? Pabandykite atsakyti sau į žemiau pateiktus klausimus, kad vėliau galėtumėte geriau orientuotis.
Dėmesys valgymo įpročiams, „mityba rūke“
• Ar jūs valgote todėl, jog esate alkani? Atidarote šaldytuvą norėdami rasti kažką, kas numalšintų jūsų alkį ar dėl to, jog neturite tuo metu ką veikti. Sėdėdami kine valgote todėl, jog to norite ar todėl, jog  kažką turite savo rankose? Ar pastebite jei persivalgote? Galbūt kas skatina taip elgtis? Ar jaučiate kada esate sotūs?
• Ar neatrodo, jog mašinoms tenka švaresnis „kuras“ negu jums?
• Ar pavalgius norisi prigulti, ar kažką aktyviai nuveikti?
• Ar maistas mums teikia energiją, ar atvirkščiai?
• Galbūt valgydami bandote užslopinti savo neigiamas emocijas?
• Kokioje aplinkoje valgote: žiūrėdami televizorių, spręsdami sunkius uždavinius ar sėdėdami virtuvėje prie stalo?
Intuityvi mityba, „ką šis maistas man suteikia“
• Ar maistas sukelia kaltės jausmą, apgailestavimą, pilvo pūtimą, skrandžio diskomfortą, ar yra maistingas, teikiantis energijos, pakeliantis nuotaiką?
• Ar tai ką valgote jums suteikia jėgų ar jūs jaučiatės dar labiau išsekę?
• Galbūt tai trumpas pasitenkinimo jausmas, bet ilgos nemalonios to pasekmės?
• Egipto piramidės skiriasi, skirtingos, individualios ir sveikos mitybos piramidės.
Maisto turtingo vandeniu suradimas ir supratimas, kodėl to mums reikia
• Kuo ypatingas vaisiuose ir daržovėse esantis vanduo?
• Vaisiai – arčiausiai gamtos, daugiausiai vandens, greičiausiai pasisavinami.
• Ar pavalgęs jaučiuosi sunkesnis ar lengvesnis?
Natūralus maistas, „nutukę melagiai“
• Chemikalai maiste virsta chemikalais jūsų kūne
• Natūralus maistas – kuo mažiau tarpininkų (grūdai, vaisiai, daržovės, riešutai).
• Ar valgyti sveikai = tapti vegetaru? Kokios yra vegetarizmo rūšys?
• Ar maiste yra daug keistų, nežinomų elementų, konservantų? Kam jie reikalingi?
• Sėlinantis mitybos pakeitimo būdas pvz.: pamėginkite vietoj dviejų šaukštelių cukraus pasitenkinti vienu, neskubėkit, kitaip gazelė gali pasprukti iš po nosies.
• Ar tai maistas? Ar jo klastotė? Apgaudinėdami gamtą, apgauname save.
• Kokie galėtų būti natūralūs prieskoniai?
Valgau ir lieknėju ar valgau, nes gyvenu?
• Persivalgymo era:
1. Maisto kiekis pagal lėkštės apimtį.
2. Galbūt jums gaila išmesti maistą? Man gaila. Kaip tai galėtume išspęst? Maisto pertekliui leisti eikvoti jūsų energiją, o gal benamis katinas jį ras?
3. Nemandagu, baisu nevalgyti? „Už senelį, už tėtį, mamą“
•    Kodėl mažiau valgantys ne retai gyvena ilgiau?
•    Mažiau valgyti – ne badauti, o valgyti mažesnėmis porcijomis.
4. Ar svarbu jausti maisto kvapą, skonį, temperatūrą, jį lytėti?
Stenkitės vadovautis savo vidiniu kompasu, mąstyti pozityviai. Mūsų nuomonė apie tam tikrą maistą gali pagerinti jo kokybę ir atvirkščiai. Būkite laimingi!!! :)

Parengė Ignas Zakarauskas

Išsakykite savo nuomonę