Jogos terapijos efektyvumas gydant migreną: atsitiktinių imčių kontroliuojamas tyrimas

Šis atsitiktinių imčių kontroliuojamas tyrimas palygino efektus, pasiekiamus migrena sergantiems ir pasikartojančius galvos skausmus kenčiantiems asmenims 3 mėn. laikotarpyje skiriant jogos pratybas (n = 32) arba savarankiško gydymosi kursą (n = 32). Jogos grupės dalyvius mokė jogos terapeutas; išmokti pratimai turėjo būti atliekami penkias dienas per savaitę po 60 min., o taip pat pajutus simptomus, atsirandančius prieš migrenos priepuolį (tiriamieji asmenys buvo įspėti, kad galvos skausmo metu nesimankštintų). Jogos pratybų kompleksą sudarė asanos (daugiausia dėmesio skiriant kaklo, pečių ir nugaros tempimui), atsipalaidavimas, kontroliuojamas kvėpavimas (akcentuojant kvėpavimą raminančias technikas) ir jala neti (nosies ertmės išplovimas vandeniu), po kurio sekdavo kapalabhati kvėpavimas (švytinčios kaukolės kvėpavimas - įkvėpimas ir stiprus bei staigus išvėpimas pro nosį). Savarankiško gydymosi (kontrolės) grupės tiriamiesiems asmenims skirti informaciniai lankstinukai, o kartą per mėnesį - mokomieji susitikimai su sveikatos priežiūros specialistu.

Tyrimo pradžioje, vertinant galvos skausmų dažnį ir intensyvumą, o taip pat nerimo ir depresijos lygmenį, esminių skirtumų tarp abiejų grupių nebuvo. Tyrimo pabaigoje praktikavusieji jogą asmenys nurodė statistiškai reikšmingą galvos skausmų intensyvumo, dažnio, nerimo ir depresijos simptomų bei medikamentų vartojimo sumažėjimą, lyginant juos su savarankiško gydymosi (kontrolės) grupės dalyviais. Palyginus abiejų grupių tiriamųjų rodiklių reikšmes prieš ir po tiriamosios intervencijos (jogos pratybų arba savarankiško gydymosi kurso), pagerėjimas nustatytas tik jogos grupėje. Šis tyrimas pateikia svarių įrodymų, patvirtinančių teiginį, kad prevencinio pobūdžio teisingai parinktas jogos pratimų kompleksas gali palengvinti migrenos eigą.

Autoriai: P. J. John, N. Sharma, C. M. Sharma, A. Kankane

Šaltinis: Headache 2007;47:654-61.

Parengė Egidijus Nemanius

Išsakykite savo nuomonę