Joga ir dirbančiųjų kompiuteriu akių nuovargio prevencija

Straipsnyje pateikiami jogos įtaką regos įtampai ir akių diskomfortui analizavusio tyrimo duomenys. 60 dienų trukmės  atsitiktinių imčių kontroliuojamas tyrimas atliktas Bangalore (Indija), jame dalyvavo 291 profesionalus kompiuterių vartotojas (24 moterys ir 267 vyrai; amžiaus intervalas 21 – 49 metai; amžiaus vidurkis 32 metai). Dalyviai atsitiktiniu būdu paskirstyti į jogos (n = 146)  ir kontrolės grupes. Tiriamieji asmenys dirbo su kompiuteriu ne mažiau kaip šešias valandas per dieną, penkias dienas per savaitę.

Jogos grupės nariai jogos praktikai skirdavo po valandą per dieną (penkias dienas per savaitę). Jogos pratimų kompleksą sudarė asanos (15 min.), pranajama – kvėpavimo pratimai (10 min.), sąnarių mankštinimas (10 min.), akių mankštinimas (10 min.) ir kontroliuojama relaksacija (15 min.). Akių mankštą sudarė du pratimai: žvilgsniu sekant judinamą nykštį akys turėjo būti paeiliui nukreipiamos aštuoniomis kryptimis; kito pratimo metu reikėjo nemirkčiojant stebėti liepsną.

Prieš tyrimą ir po jo abiejų grupių tiriamieji asmenys nurodė jaučiamus regėjimo diskomforto simptomus (akių sausumą, dirglumą, perštėjimą, paraudimą, jautrumą šviesai) ir priemones, taikomas jų mažinimui (pvz.: dirbtinių ašarų lašus).

Rezultatai: jogos grupėje nustatytas statistiškai reikšmingas regėjimo diskomforto sumažėjimas, o kontrolės grupėje – padidėjimas. Autoriai teigia, kad teigiamą poveikį jogos grupės asmenų akių būklei galėjo turėti specifiniai akių mankštos pratimai arba bendras naudingas streso mažinimo ir relaksacijos poveikis. Rezultatai teikia vilčių. Deja, iš tyrimo pasitraukė labai daug dalyvių (60 iš jogos grupės ir 84 iš kontrolės grupės). Į tai verta atsižvelgti interpretuojant tyrimo rezultatus ir vertinant šio specifinio metodo pritaikomumą praktikoje.

S. Telles, K.V. Naveen, M. Dash, R. Deginal, N.K. Manjunath

Šaltinis: Head & Face Medicine, 2, 46. 2006.

Parengė Egidijus Nemanius

Išsakykite savo nuomonę